Sörtesztek szaxerűen

Duhajkodás helyett - Soproni IPA Óvatos Duhaj

2018. április 03. - TyRDy

Még nagyon gyerekcipőben járt az IPA, mikor először kóstoltam. Akkor még elhittem a szóbeszédet, hogy csupán egy nagyon keserű sör. Második kóstolás alkalmával meg tök egyszerűen így fogalmaznám meg az ízét: citrusos búzasör. Természetesen ezekhez semmi köze, csupán viszonyításképp írtam. Ez az IPA (India Pale Ale) dolog egy elég különleges és jellegzetes dolog, még a legamatőrebbek is biztosan meg tudják mondani, hogy ez nem egy hétköznapi sör. Igazából ez most csak egy régebben megírt, és most átdolgozott bevezető volt, szóval jöjjön a szaxerű betesztelés.

Nos először is bevallom, ezt a Pale meg Ale dolgot kb. most hallom először. Végül is, ezért vagyunk szaxerűen. A lényeg, hogy az ale a világos sör egy fajtája, a pale meg még ennek is egy fajtája...asszem. Magyarul annyit tudunk róla, hogy szűretlen és felsőerjesztésű. De a lényeg, hogy más ízű sör mint a többi. 
Na de, hát illatra és még talán ízre is engem továbbra is valami citrusos cucckombóra emlékeztet (talán ez a paleale legfőbb jellegzetessége), és valóban kesernyés eléggé. Illata talán kicsit erőteljesebb, mint az íze, de nagyjából ugyan az. Utóíze is elég korrekt, bár talán egy picit korábban megjöhetne. Szénsavja elég erőteljes, átlagos méretű bubikkal, nekem ez szimpatikus volt. Összességében szerintem ez egy szerethető sör.

hunt3r95: Én már a post-Tirdi időkben is ismertem ezt a sört, viszonyom hozzá pedig elég érdekes. Ez alatt azt kell érteni, hogy amikor nincs kedvem hozzá, akkor nem ízlik. De ebben az állapotban bezzeg más sör lecsúszik... Na de térjünk rá részletesebben. Kb. 2 éve jelent meg, pontosan nem emlékszem de akkor ittam egyet és hát.. épp nem ízlett, jegeltem is  jó 2 évre. Doboza amúgy pofás, megvételre sarkall. Illata meglehetősen citrusos beütésű, de ez nagyjából jellemzi is a pale ale vonalat. Nagyon hasonlít épp ezért a Lobkowicz-re( bár azt azóta sem adtuk ki xd). Tökre egyedi illat az a lényeg. Habja az mérsékelt mennyiségben fordul elő, ez kicsit meglepett, azt hittem sok lesz neki. Íz hozza a tipik Ale lájnt (vonalat) csak mivel pale ale ezáltal keserűbb, talán a Lobkowicz ezért jött be jobban, hiszen az sima ale, lágyabb ízzel. Valamiért eszembe jut róla a muskátli, na meg, hogy a barátaim körében mennyire megosztó ez a sör, sőt még magamat is képes vagyok vele megosztani (lásd feljebb). Végére annyi fűznék hozzá, hogy finom, de nekem ehhez kedv is kell többiek meg döntsék el, de nem intek óva senkit, hogy megigya, egyszer megéri megkóstolni.

soproni_ipa.jpg

hunt3r95:

Íz: 10/6

Illat: 10/7

Utóíz: 10/7

Tirdi:

Íz: 10/7

Illat: 10/8

Utóíz: 10/7

 

Bebaszási index: 53,33

Ár: 256 Ft (Tesco, 2018. április)

Vásárlás helye: Többször vásárolva, legtöbb helyen kapható

Gyártó: Heineken 

Alkoholtartalom: 4,8%

Kiszerelés: 0,5L doboz

Összetevők: víz, árpamaláta, komlókivonat, komló, élesztő

A bejegyzés trackback címe:

https://sortesztek.blog.hu/api/trackback/id/tr8813115730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása