Sörtesztek szaxerűen

Minőségi erő - Barths 8,3% Extra Strong Beer

2017. november 11. - TyRDy

Kiszabadultam a suliból, de még vár rám egy kis közösségi szolgálati munka, ám ez csak másfél óra múlva esedékes. Mit is csináljak? Hát igen, elég hamar a közeli kisbolt hűtői előtt találtam magam, ahol szomorúan tapasztaltam, hogy a Bak borzasztó drága, így ma sajnos mással kell beérnem. Nézzünk valami mást, mondjuk valami hétköznapi 4% körüli laza nedűt, mostanra jó lesz, úgyis csak űdítőnek kell...és itt akadt meg a szemem ezen az ismeretlen csomagolású, ismeretlen nevű szépségen, és a rajta virító 8,3-as számon, amit már szinte úgy olvastam le a dobozról, hogy "8,3 lett, maradhat?" Hogy a fenébe ne, mire észbekaptam, már oda is vitte magát a kasszához. Ahhoz képest, hogy az eredetileg vásárolni kívánt Bak itt 350 felett volt, ezért csak 280 Ft-ot kellett kifizetnem, hogy ne körözzenek bolti lopásért. Mivel ez mégis csak valami bíztató kinézetű újdonság számomra, nem  háborogtam sokat, hogy csak ~100 Ft-al fizettem kevesebbet az aranyárban mért -biztos ők is tudták, hogy aranyat ér- Bakért.

barths.jpg

Egy ideig szemlélgettem a dobozt, mivel nagyon tetszik a kinézete, aztán eljött a kóstolás pillanata, miközben hunt3r95 kolléga otthon pityergett, hogy ebben most nem vesz részt.
Illata már elsőre is nagyon kellemes, olyan minőségi sör illata van, igaz, engem igazából picit a Kőbányaira emlékeztetett. 
Ízre sem csalódtam, a kiváló sör íze igen erőteljes. Még ekkor is egy picit a Kőbányai jutott eszembe, bár kezdett bennem kialakulni a sajátos képe. A korty legelején nem érezni ízt, de elég hamar megjön az íze, ráadásul elég erősen. Annyi különlegessége van, hogy kifejezetten keserű, talán az egyik legkeserűbb sör amit eddig ittam, de nagyon jól áll neki. Utóízben is hosszútávon leginkább a keserű íz marad meg. Külön örültem neki, hogy egyáltalán nincs etil alkohol szaga vagy íze, nem úgy mint az Argus Strongnak, de még a Borsodi Bivalynál is kevesebb, a Karpackiehoz hasonlóan. Habja nem sok van, de azért láttam már kevesebbet is, buborék van benne bőségesen, elég érdekes, mintha nagyon apró buborékokkal lenne tele.

Összességében nekem bejött, ízre lehet nem ezt venném elsőnek, de ha a kezembe nyomnák egyáltalán nem sértődnék meg. Viszont egy jó kis estéhez kiváló alapanyag lehet, a Karpackiehoz hasonlóan.

Az árakhoz annyit hozzátennék, hogy bár a Bak egy szupermarketes árhoz képest jóval túl van árazva az említett helyen, a cikkünk alanya máshol is nagyon hasonló árban lehet.

Tirdi:

Íz: 10/7

Illat: 10/8

Utóíz: 10/6

 

Bebaszási index: 33,7

Ár: 280 Ft

Vásárlás helye: Gazdagrét, Törökugrató u. kisbolt

Vásárlás ideje: 2017. november

Gyártó: Pivovarna Union, Szlovénia

Alkoholtartalom: 8,3%

Kiszerelés: 0,5L doboz

Összetevők: víz, árpamaláta, árpa kukoricagríz, kukoricadara, sörárpa, komló, komlókivonat

A bejegyzés trackback címe:

https://sortesztek.blog.hu/api/trackback/id/tr2713223975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása