Sörtesztek szaxerűen

A medve és a sör nem játék - Csíki Mézes limitált 9%

Karácsonyi hangolódás 4.rész

2017. december 25. - hunt3r95

Először is tisztázzuk, a címben szereplő 9% nem azt jelenti, hogy 9%-ban limitált, sem azt, hogy 9% medvét tartalmaz, hanem az alkoholszázalékát. Haha. Számítottam rá, hogy valami olyat fogok inni ami nem szokványos, és abban is biztos voltam, hogy ízleni fog. Nem is csalódtam benne, már kibontás után az illat meggyőzött, ahogy régebben említettem "megvett kilóra". Az illatában érződik a méz, alkohol, valamint egy minőségi sör karakteres illata. Remek kombó. Habja viszonylag sok volt ami tartós is, bár a szendvics talán ezen épp nem állna meg. Színe is említést érdemel, kicsivel sötétebb a többi Csíkinél. Jó előjelek ezek így nagy elánnal vittem hát be az arcba, és karácsonyi hangulatot keltett bennem, így indul útjára a " Karácsonyi hangolódás"  sorozat  amiben igyekszünk hasonló tematikájú nedűkkel kényeztetni a májunkat. Visszatérve a mézeshez aki ismeri a "sima" Csíkit az képzeljen hozzá egy kis mézet, meg 9% alkoholt. Nekem nagyon átjött mivel az alap Csíki karakterét viszi tovább amit én szintén kedvelek, grátisz édesszájú vagyok. Utóízre édes-keresű lesz, de ebbe sem tudok belekötni. Egy kellemes sajtospogácsasütős kis este mellé el tudom képzelni, hogy ettől ba... ittasodjak be. És megint ott vagyunk, mint ez Elephantnál vagy a Master Brew-nál, hogy nem tudok mit felhozni a negatív oldalra. Najó talán az ára, meg egy kicsit több buborék elférne benne. Abszolút toplistás nálam, alig várom az újabb Csíki verziókat.

csiki1.jpg

Tirdi: Én eléggé tisztelem a Csíkit, és nagyon sokat vártam ettől a cucctól. Nagyon vártam már, hogy megkóstoljam ezt, főleg, miután kb. egy hónapja megvette a kolléga. Így ezek mellett, összességében azt kell mondjam, hogy csalódtam. Na de ki is fejtem bővebben:

Színe elég szép, sötét, barnás, kicsit vöröses, vagyis méz színű. Már illatán is érezni a mézet, ízén pedig még inkább. Tulajdonképpen sör+méz az íze, és ebből adódóan nagyon édes. Én tulajdonképpen nem vagyok oda a mézért, az édes dolgokért meg még inkább, így kézenfekvő, hogy miért nem jött be annyira. Nagyobb kortyoknál érezni, hogy marja a nyelőcsövem az alkohol, de félreértés ne essék, kifejezetten pozitív értelemben érezni rajta az alkoholt. Ez a része bejött nekem, hogy ez a 9% nagyon megfelelően nyilvánul meg. Viszont az édessége, hogy még a szám is ragad...sörhöz szerintem ez annyira nem passzol. De ez a része ízlés kérdése, ha eltekintek ettől, akkor tulajdonképpen egy jó cuccról van szó, semmiképpen sem gagyi. 

Mivel nekem az édessége miatt nem nagyon ízlett, nem valószínű, hogy veszek többet. Viszont az is elgondolkodtató, hogy a 749 forintos árhoz képest is elég jó cucc-e? Hát semmiképpen nem lehúzás, de lehet, hogy nem is az év vétele. Annyi biztos, hogy nagyon várom már, hogy megkóstolhassam a Csíki krémsört, és az áfonya sört.

Havas karácsonyi hangulatkép:

csiki_sokadik.jpg

Végezetül egy random, nem mindennapi hangulatkép:

csiki2.jpg

hunt3r95:

Íz: 10/9

Illat: 10/9

Utóíz: 10/9

Tirdi:

Íz: 10/8

Illat: 10/8

Utóíz: 10/8

 

Bebaszási index: 83,2

Ár: 749 Ft

Vásárlás helye: CBA, Budafok, Árpád utca

Vásárlás ideje: 2017.november

Gyártó: Lixid Project Kft., Csíkszentsimon, Székelyföld

Forgalmazó: Csíki Sör Magyarország Kft.

Alkoholtartalom: 9%

Kiszerelés: 0,5L üveg

Összetevők: víz, árpamaláta, kukoricagríz, kukoricadara, sörárpa, komló, komlókivonat , havasi vegyes virágméz

A bejegyzés trackback címe:

https://sortesztek.blog.hu/api/trackback/id/tr1213346437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása