Sörtesztek szaxerűen

A vikingek már a spájzban vannak - Faxe Black 4,7%

2017. november 28. - hunt3r95

Ez a sör ugyan kapható itthon, de mégis egy dán sör, így vele zárnánk a dán sorozatunkat, ami a Carlsbergekkel kezdődött. A többi Faxe később kerül terítékre.

hunt3r95: Elég rég óta szemeztem a Faxe sörökkel, nem mintha már nem ittam volna az összeset, csak egyrészt ezer éve volt, másrészt akkor még nem futott a blog. Itt van hát a remek alkalom , hogy meglássuk kissé kritikusabb szemmel (szájjal) nézve mit teljesít az első versenyzőnk, a 4,7%-os barna (fekete) verzió. Nem sok jóval kecsegtetett, hogy Bence élből az összes Faxe sört ürülékhez hasonlította....Bence? Ki az a Bence? Merül fel a jogos kérdés. Nos, ő az öccse a mai tesztünk házigazdájának és egyben új emberünknek a blogon, Marv-nak. Ő sajnos nem fog minden tesztben részt venni, mivel a hétköznapjait nagyrészt vidéken tölti, de most itt van és jópár tesztnél jelen lesz, főleg télvíz idején, azon egyszerű oknál fogva, hogy nála van alkalmas hely duhajkodni. De erről majd egy másik cikkben hosszabban.

 faxe2.jpg

Nos, a kicsit hosszú bevezető után jöjjön egy kis sörteszt is :D

Habja igen sok volt és krémes, így felbontás után eléggé megörültem neki. Én először a korom ízt  véltem benne felfedezni némi kávézacc mellékízzel, nem is értettem a dolgot igazán, mert illatra teljesen korrekt barna sör illat amit a Baktól és a Staropramen Darktól megszokhattunk. Íze elég lájtosnak tűnt, semmi érzelmet nem váltott ki belőlem. És itt már kezdett érdekes lenni a dolog. Utóíz? Szinte semmi nem volt...minimális kesernyésség. Ennyi lenne? Egy minőséginek titulált dán sör így leszerepeljen? Marv kollégával arra jutottunk, hogy ennek egy baja van, hiányzik a klasszik sör íz. DE! Kicsivel később amint szobahőmérsékletet elérte megjött az íze, kissé édeskésebb lett, kb mint a Staropramen Dark, sőt még utóíze is lett, ami bár kissé gyengébb mint előbb említett társa de abszolút vállalható. Összegezve az előbbieket elég lágy íze van nem túl karakteres de szobahőmérsékleten teljesen átlagos cucc, semmiképp sem szar.

faxe_pohar.jpg

Tirdi: Nekem fogalmam sem volt mit várjak ettől a sörtől, de azt nagyon vártam. :D Enyhén csalódtam... Én egy picit karamell maláta ízt véltem benne felfedezni, annak ellenére, hogy az lenne benne. Amúgy meg a legjellemzőbb rá, hogy olyan, mintha aktív szén kapszula tartalma lenne beleöntve, ami furcsa mód nekem kifejezetten bejött. Ezen kívül még egy kicsit savanykásnak is éreztem. A hőmérséklet dologra én annyit mondanék, hogy talán ez az a sör, amit leginkább innék melegen, bár nem vagyok benne biztos, hogy nem raknám be a hűtőbe.
Összességében nagyon picit többet vártam volna tőle, de nekem tökre bejött, van egy különleges íze, az tuti. Eredeti árán nem vennék, de <500/liter áron előfordulhat.

faxe.jpg

Marv: Ez kb. olyan mint valami Guiness lite. Vettek egyet és kivonták belőle az utóízt. Ennek ellenére nem rossz, egész iható sör, bár nem lett a kedvencem. Ami viszont érdekes, hogy íze, de főleg az utóíze minnél jobban közelít a nedű hőmérséklete a szobahőmérséklethez  annál élénkebb lesz. Az íze olyan barnás, de komolyan, némi korom íz fedezhető fel, tehát egyáltalán nem markáns. Habra sem sok volt sajnos. Utóíze hidegen semmi, szobahőmérsékleten előjön a komlóíz. 1000ft- os alapárért nem venném meg mondjuk.

 

hunt3r95:

Íz: 10/7

Illat: 10/8

Utóíz: 10/7

Tirdi:

Íz: 10/8

Illat: 10/7

Utóíz: 10/7

Marv:

Íz: 10/8

Illat: 10/7

Utóíz: 10/7

 

Bebaszási index: 53 (~106)

Ár: 499 Ft (akciós volt, eredeti ár: ~1000 Ft)

Vásárlás helye: Lidl

Vásárlás ideje: 2017. október

Gyártó: Royal Unibrew, Dánia

Alkoholtartalom: 4,7%

Kiszerelés: 1L doboz

Összetevők: víz, árpamaláta, árpa kukoricagríz, kukoricadara, sörárpa, komló, komlókivonat

A bejegyzés trackback címe:

https://sortesztek.blog.hu/api/trackback/id/tr9413216857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása