Sörtesztek szaxerűen

Ami késik nem múlik - Krušovice

2018. január 29. - TyRDy

Krusovicét Magyarországon is forgalmaznak újabban, méghozzá a Heineken. Úgy hallottam az nem ugyan az, amit szlovák áruházban lehet kapni, ezt nem tudom, hogy van, mindenesetre ez itt az eredeti cseh Krusovice 10%, amit a szlovák Heineken forgalmaz. Ez a 10% dolog most keltette fel annyira a figyelmünket, hogy rájöjjünk, nem tudjuk mi ez, mert ez egy 4,2% alkoholtartalmú sör. Természetesen utánanéztünk, és el is mondjuk mi ez a 10%: felhasznált maláta mennyisége egy literhez. Ettől nagyban függ az alkoholtartalom, 10% az 4% alkoholtartalom körüli söröket jelöl. Na, de térjünk is a lényegre, milyen ez a sör?

Jó. Na jó...kifejtem bővebben. Szóval ott kezdődött a történet, hogy egy barátomtól kaptam egy ilyen sört, de mire eljutottam a kóstolásig, Párkányban is ráleltem. Amit ott vettem az ajándékba lesz, ezt meg végre elfogyasztom. A név mögött részemről nem áll sok tapasztalat, magyarul nem ittam még Krusovicét, de valahogy bíztató a neve. De jogosan tetszik-e a neve? A reklám után megtudjuk...na remélem megálltál és kertestél valami reklámot amit megnézel, most folytassuk. Ennek a sörnek bizony sok a habja, kiemelkedően tömör és sok habja van, eddig kiváló. Illata gyenguszka, de kellemes, és amúgy szerintem az nem is baj, ha egy sörnek nincs erős illata. Íze szintén kicsit gyenge, de a százalékokhoz viszonyítva bőven tűrhető. Kesernyés, és érezni a zatecki komló különlegességét, nekem kicsit az IPA jutott eszembe róla. Utóíze nagyon ott van, ez az amit éreznem kell egy sör elfogyasztása után, hosszan tartó kellemes keserű karakteres íz. Elég finom sör, nekem bejött, és ugyan még semmit nem kóstoltam kb. a Billa kínálatából, de úgy érzem nem lesz a toplista végén.

krusovice.jpg

hunt3r95:

Nos, sokat vártam tőle, sajnos azonban túl sokat is. Ennek ellenére nem rossz, sőt abszolút a napos oldalt képviseli. De, én is belemegyek picit részletesebben az elemzésbe: habja az toplistás, nagyon sok, nagyon tömör, ezt várja az ember  egy sörtől. Ami nem tetszett annyira az az íze és az illata, na itt nem azt kell érteni, hogy rossz, hanem, hogy elviseltem volna ha erősebb/karakteresebb, így azonban egy lágyabb sört kapunk ami kissé az IPA vonalra emlékeztet, valójában azonban nem az. Utóíze valóban nagyon ott van, kissé talán kárpótol is a "hiányzó" íz miatt. Itt az értékelés ideje és gondban vagyok. Egyfelől adott egy nagyon jó hab és utóíz ami tökéletes keretbe zárja a kissé halovány ízt, azonban kis hiányérzetem maradt a végén, ez azonban szubjektív, lehet valakinek meg semmi kifogása sem lenne. Az összképet tekintve azonban így is tetszett, egyszer mindenképp érdemes megkóstolni...bár én legközelebb inkább betárazok három tálcával. 

Tirdi:

Íz: 10/8

Illat: 10/7

Utóíz: 10/9

hunt3r95:

Íz: 10/7

Illat: 10/7

Utóíz: 10/9

 

Bebaszási index: 40,5

Ár: 0,55€ = 170 Ft

Vásárlás helye: Billa, Petőfi utca, Párkány

Vásárlás ideje: 2017. december

Gyártó: Heineken Česká republika

Forgalmazó: Heineken Slovensko

Alkoholtartalom: 4,2%

Kiszerelés: 0,5L doboz

Összetevők: víz, árpamaláta, komló

A bejegyzés trackback címe:

https://sortesztek.blog.hu/api/trackback/id/tr5913433145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása