Sörtesztek szaxerűen

Az öreg cimbora, avagy jutalom a nap bármely pontján - Kőbányai

2017. december 30. - TyRDy

Nos ehhez is elérkeztünk. Nem is értem miért most, mivel az egyik kedvenc söröm. Azt sem tudom hol kezdjem... Először is tisztázzuk, hogy én ezzel kezdtem sörözős életem, a blog indulása előtt szinte csak ezt ittam, így nagyon sok élményem, emlékem fűződik hozzá. Ez nem tudom, hogy befolyásolja a véleményem, de az biztos, hogy mindig nagy örömmel kortyolok bele, és a "fél életem" pereg le a szemeim előtt..na persze ezt nem úgy kell értelmezni, hogy évtizedek óta rendszeres fogyasztója vagyok, csupán egy-két évre visszamenőleg tudom kapcsolni pár eseményhez, emlékhez.

kobanyai_10.JPG
Biztosan halhattátok már, hogy sokan "melós sörnek" hívják a Kőbányait, ami miatt az ember egyből rosszra gondol, de mint már gondolhatjátok, csak pozitívat tudok mondani róla. Szerintem jóval jobb sör annál, hogy az árkategóriája többi szereplőjével vegyük egy kalapra. Persze sokan fujjognak, a nagyokos tesztelők és bloggerek szarrá szídják, de ők mit nem? Nem kell vele foglalkozni, én inkább a saját, kifinomulatlan, átlag sörfogyasztóéhoz közelebb álló ízlésemmel szemlélem.

kobanyai_6.jpg

A Kőbányai egy nagy múltú név, a magyar sörgyártás egyik legmeghatározóbb márkája. Anno 1948-ban, a Kőbányai gyártásának kezdetekor szokás volt, hogy a sörgyárak városukról nevezik ez "alapsörüket", így tett a Kőbányai Sörgyár (ma Dreher) is, és így született meg a Kőbányai márkanév. KATT a továbbiakért
Háromszor nyerte el a Monde Selection díjat, ami nagyon csábítóan hangzik, de vajon belegondolt-e már bárki, mit jelent ez a díj? Lehet, hogy "ízléstelen alkoholisták kedvenc söre", vagy ehhez hasonlókat jelent. De ez  nem valószínű, szóval nézzük is meg mi ez a díj: KATT Elég jól hangzik, szóval akkor tényleg valós, jogos minőségi elismerésekről beszélünk? Sajnos ez nem olyan biztos, méghozzá EZÉRT. Hogy ebből mi igaz, mi nem, és hogy  most akkor mire következtethetünk ebből a díjból, mindenki döntse el maga, szerintem erről további szájtépésneknek nincs helye a blogon, de értelme se, így maradunk a személyes tapasztalatoknál.

Logótörténelem: a kezdetekben, és ma:

kobanyai_logo.png
Nehéz lesz beszélnem róla azt kivéve, hogy szeretem, de megpróbálom. Szóval igazából egy elég átlag jó sörről beszélünk. Illatán nem érezni semmi olyat, amit nem kéne, kellemes sör illata van. Bubi is van bőven, hab is, de még mennyi...sikerült már több habot töltenem mint sört. Gondolom ebből nem nézné ki senki, de Carlsberg szintű kenyeret lehet olykor felfedezni a tetején.

kobanyai_9.jpg

Íze igazából olyan átlag, sör íze van, kicsit talán savanykás, de szerencsére ettől függetlenül megvan benne az a kis egyediség, ami egy átlagos sört különlegessé tesz, és ez esetben még jobbá, valamint előhozza azokat a bizonyos emlékeket. Lehet sokféle kiszerelésben kapni, üveg, doboz, valamint 2L-es PET-palack, ami amennyire csövesnek hangzik, annyira nem az. Kellemes palackból fogyasztani, előnyös, hogy vissza lehet zárni, és ha hamar el is fogyasztjuk, nem kell aggódnunk a bubik miatt, de akkor is előnyös, ha egyszerre kevesebb mint fél litert innánk, vagy napokig akarjuk szürcsölgetni, szóval sok helyzetben remek választás.

Katt a galéria megnyitásához:


Azt hiszem ennyi lenne, nagyjából leírtam, én hogy látom a Kőbányait. Végezetül hallgassunk meg egy ideillő nótát, és ugyan kedvenceim közt van a Kőbányai, de ennek a szövegével talán még én is tudnék vitatkozni... :D

Kőbányai reklám régen:

hunt3r95: Áh faszom...ehhez nem tudok mit írni, kolléga leírta erről a sörről amit csak lehet. Annyit fűznék hozzá, hogy bebaszni belehet tőle, sörponghoz ideális.

 

hunt3r95:

Íz: 10/7

Illat: 10/7

Utóíz: 10/7

Tirdi:

Íz: 10/9

Illat: 10/9

Utóíz: 10/9

 

Bebaszási index: 44 / 37(43) / 35

Ár: átlagos, hipermarketes árak (2017.novemberében):

Dobozos: ~190Ft

Üveges: ~160Ft +25Ft betétdíj

Palackos: ~600Ft (~150Ft / 0,5L)

 

Gyártó: Dreher Sörgyárak Zrt.

Alkoholtartalom: 4,3%

Kiszerelés: 0,5L doboz / 0,5L üveg / 2L PET-palack

Összetevők: víz, árpamaláta, kukoricagríz, kukoricadara, sörárpa, komló, komlókivonat

A bejegyzés trackback címe:

https://sortesztek.blog.hu/api/trackback/id/tr9613391979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása